vrijdag 3 januari 2014

Renovatie, deel 1

Allereerst wil ik jullie allemaal het beste toewensen voor dit nieuwe jaar!
Vakantie...wat is dat lekker! We hebben genoten van lekker relaxen, familie en van ons 'nieuwe' huis. Nee, we zijn niet verhuisd, maar we hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan de renovatie. En nu is het af en kunnen we genieten!
Ik zal jullie een paar maanden mee terug nemen.


Terwijl Gerard en William buiten aan het werk waren, hielp Sofia mij met behang trekken. Jammer van het behang, maar de kinderen hadden er hier en daar al flink wat afgetrokken. Dus werd het tijd om het er af te halen.


Buiten waren de mannen bezig om de grond rond de front porch weg te graven. We hadden een lek in de basement en die moest van buitenaf gedicht worden.
Buiten en binnen stond alles op de kop!


De vloer in de slaapkamer, kamer en keuken werd er uit gehaald en vervangen door laminaat. De kamer en keuken lopen nu mooi in elkaar over. Dit deden we wel in etappes, maar ik kan je vertellen, de rommel was ver-schrik-ke-lijk! Maar het moet eerst slechter worden,voordat het beter wordt.


De kamer was klaar en het werk in de keuken begon. Het was nog een heel karwei om alle tegels eruit te krijgen. De spullen stonden door het hele huis, in de slaapkamers, de kasten, in de basement enz. Als laatste deden we onze slaapkamer. De kast werd er uit gesloopt en een nieuwe van Ikea werd er in gezet. We hebben nu heel wat meer opbergruimte! 
Eindelijk was alles klaar en kon het schoonmaken beginnen. Ondertussen hadden we ons leren bankstel ook verkocht en vervingen dat voor een set van Ikea. Heerlijk van stof en niet zo koud om op te zitten. 
Toen begon de fun! Alles weer inrichten en gezellig maken. 
Het was mega veel werk, vooral omdat we buiten ook alles overhoop hadden liggen. Maar het was alle moeite waard! We zijn erg blij met het resultaat en dat zal ik jullie in de volgende blog laten zien.
Ik had al veel eerder een blog willen plaatsen, maar ik had er of geen tijd voor of geen energie. En de reden daarvan is dat we begin juni ons 3e kindje verwachten. We zijn er heel erg blij mee en alles mag tot nu toe goed gaan.
Gelukkig ben ik nu bijna halverwege en neemt de vermoeidheid ook wat af. Deze vakantie heb ik lekker bij kunnen komen en eindelijk weer wat creatieve dingen gedaan. Maar op de volgende blog zal ik meer laten zien! 
Have a good weekend!

2 opmerkingen:

  1. Ha fam. Pas,

    Leuk om weer wat van jullie te zien en te lezen! Ik ben benieuwd naar je volgende blog!
    Hoe is het weer bij jullie? Net zoveel sneeuw en zo koud als in Amerika zoals hier in de krant stond?
    Hier nog niks geen winter... We moeten nog maar even geduld hebben.
    Nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Fijn dat het nu weer wat beter met je gaat.

    Groetjes, ook van Arend en Niek,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi familie,

    Leuk om weer wat te 'horen' van jullie (ik was al bang dat je gestopt was met bloggen) Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Gelukkig dat het nu weer beter met je gaat. Als je steeds zo moe enz bent, valt niet mee, helemaal niet als je er nog 2 hebt lopen. Al zorgen ze waarschijnlijk wel voor afleiding;)
    Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van al het geklus.

    Groetjes van de famillie van de Bruinhorst uit Kootwijkerbroek

    BeantwoordenVerwijderen